Mik a tünetei annak, ha nincsenek megfelelően kialakítva a folyamatok a cégben! Íme a listánk első pontja.
1# ELÉGEDETTLEN VEVŐK:
Amikor vevőkről beszélünk, akkor meg kell különböztetni 2 típusú vevőt. Belső vevők és külső vevők… Például egy belső vevődet szolgálod ki, amikor a cégen belül átadod a munkádat egy másik osztálynak, kollégának. Vegyünk egy gyakorlati példát. Ha a karbantartó megjavítja a gépet és átadja az üzemelő kollégájának, hogy használja, akkor itt a karbantartó belső vevője az üzemelő kolléga lesz. Ha rosszul javítja meg, akkor az üzemelő kolléga elégedettlen lesz. Külső vevő esete pedig talán egyértelműbb, mivel az a céged ügyfelei / vásárlói lesznek.
Vannak negatív vásárlói visszajelzések?
Vannak panaszok a termékedre / szolgáltatásodra?
A kollégák gyakran megjegyzést tesznek a másik munkájára?
Ha ez jellemző a cégedre, akkor szükséges a folyamatok fejlesztése!
Kategóriák